Saturday, June 8, 2013

969 Menular ke Malaysia

BEBERAPA BULAN YANG LEPAS, SAYA BERKATA PADA RAKAN² BAHAWA HURU-HARA DI BANGLADESH DAN MYANMAR ADALAH TERANCANG. IA MERUPAKAN PROSES DES... thumbnail 1 summary

BEBERAPA BULAN YANG LEPAS, SAYA BERKATA PADA RAKAN² BAHAWA HURU-HARA DI BANGLADESH DAN MYANMAR ADALAH TERANCANG. IA MERUPAKAN PROSES DESTABILISASI YANG DISASARKAN PADA RANTAU KITA DAN LAMBAT LAUN AKAN MEREBAK KE MALAYSIA. DENGAN SIRI KEGANASAN MEMBABITKAN WARGA MYANMAR DI IBUNEGARA SABAN HARI INI, IA SUDAHPUN MENJADI REALITI.


(Klip Video pendoktrinan radikalisasi anti Islam oleh pemimpin kumpulan radikal 969 Sami Buddha WIRA THU)

AGENTUR ZIONIST KINI MENAJA IDEOLOGI NEO NAZI MELALUI SEORANG SAMI BUDDHA NASIONALIS MYANMAR BERNAMA WIRA THU. BELIAU YANG DIBERI GELARAN BURMESE BIN LADEN SEDANG DIGUNAKAN SEBAGAI RADIKALIS PENCETUS HURU-HARA DALAM PENGHAPUSAN ETNIK KAUM ROHINGYA MUSLIM DI MYANMAR.


KINI KONFLIK SEKTARIAN MYANMAR SUDAH DIBAWA MASUK KE MALAYSIA. PERGERAKAN 969 INI SEKARANG DIGUNAKAN SEBAGAI AGEN DESTABILISASI NEGARA DENGAN TERCETUSNYA SIRI KEGANASAN DAN PEMBUNUHAN SESAMA WARGA MYANMAR.


PADA ASALNYA PERLAKSANAAN RADIKALISASI ATAS PENGANUT BUDDHA SEBAGAI ANTI THESIS KEPADA UMAT ISLAM ROHINGYA. KEMUDIAN DIGUNAKAN UNTUK MENGEKSPOT KEGANASAN KE NEGARA SASARAN UNTUK MENCETUS SETERUSNYA HURU-HARA SOSIAL.


UMAT MELAYU HARUS SEDAR SEPERTIMANA HITLER DAN NAZI ADALAH SATU PAKATAN JAHAT ZIONISMA, DEMIKIAN JUGA GERAKAN² NEO NAZI MODEN ADALAH TAJAAN TANGAN² YANG TERSEMBUNYI BAGI TUJUAN DESTABILISASI NEGARA KITA. MOGA KITA TIDAK TURUT TERJEBAK DALAM PERANGKAP² KEGANASAN SEKTARIAN YANG SEDANG DI BAWA MASUK KE DALAM NEGARA.



Pada 23 Mac 2013 warga Muslim Rohingya telah mula berani membuat demonstrasi besar-besaran di ibunegara sehingga FRU dan Polis terpaksa turun untuk mengawal keadaan.

Memandangkan siri keganasan yang baru berlaku, dan bilangan warga Myanmar yang sangat besar dinegara kita, Kerajaan harus bertindak tegas dalam mengekang budaya demonstrasi jalanan yang semakin menular kerana ia merupakan wadah yang sangat lazim diperalatkan oleh musuh² negara kini.

Memandangkan sentimen umat Islam dan Buddha tempatan yang kuat, Kerajaan harus mengambil langkah² preventif yang drastik supaya mereka tidak turut diheret dalam kancah perbalahan sektarian warga Myanmar ini.

Agen provokasi sentiasa menunggu masa untuk mencetus huru-hara di negara kita dengan melaga-lagakan pelbagai elemen yang bermusuhan.

Menurut laporan media hingga kini, empat warga Myanmar telah terbunuh manakala lapan lagi cedera selepas berlaku beberapa siri serangan yang dipercayai ada kaitan dengan konflik agama di negara asal mereka iaitu Myanmar.

Laporan BERNAMA hingga kini mengatakan bahawa pihak polis telah menahan seramai 400 orang warga Myanmar di Malaysia, manakala AFP melaporkan 900 tahanan telah dibuat. Polis kini bimbang konflik berdarah di Myanmar menular ke Malaysia.

Konflik berdarah antara penganut agama Islam dan Buddha di Myanmar nampaknya telah merebak ke Malaysia, negara yang menggunakan tenaga kerja yang ramai dari negara itu dan juga penempatan terbesar Islam Rohingya di luar negara.

Di Malaysia sahaja dianggarkan terdapat kira-kira 400,000 pekerja dari Myanmar yang mana kebanyakkan dari mereka adalah perkerja restoran dan juga sektor pembinaan, selain dari itu di Malaysia juga tempat berlindung 23,000 pelarian Islam Rohingya menurut statistik UNHCR tetapi angka tersebut dipercayai mencecah 50,000 orang.

"Sentimen agama dinegara asal mereka telah memerangkap pekerja Myanmar di sini, yang menyebabkan kedua-dua kumpulan Muslim dan Buddha melancarkan serangan kejam antara satu sama lain di kawasan yang mempunyai bilangan besar warga Myanmar," kata Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Amar Singh Ishar Singh.

Polis bimbang berikutan empat kes pembunuhan melibatkan warga Myanmar di ibu negara dalam tempoh lima hari lalu yang disyaki mempunyai kaitan dengan pergaduhan antara penduduk beragama Islam dan Buddha negara itu.

Menurut sumber, sehubungan itu, polis kini sedang menyiasat satu kumpulan dikenali sebagai '969' terdiri daripada warga Myanmar beragama Buddha yang mempunyai misi untuk menghapuskan penganut agama Islam Rohingya yang menetap di negara ini.

"Beberapa kematian membabitkan warga Islam Myanmar di ibu negara sejak beberapa hari lalu dipercayai mempunyai kaitan dengan penghapusan etnik Rohingya beragama Islam di Myanmar.

"Warga Myanmar di sini didakwa telah dihasut untuk bangkit menghapuskan penganut Islam dari Myanmar yang tinggal di negara ini menerusi beberapa cara seperti pengedaran cakera padat video (VCD) yang mengandungi rakaman pembunuhan umat Islam Rohingya oleh tentera Myanmar," kata sumber itu di sini hari ini.

Di Myanmar, nombor 969 telah digunakan sebagai lambang oleh agen-agen provokasi penganut agama Buddha yang fanatik dengan WIRA THU, untuk menentang nombor 786 (numerologi Islam untuk ayat Basmalah) yang dikatakan menjadi lambang segelintir orang Islam.

Rusuhan itu dilaporkan terus merebak di mana bermula dari Rakhine, merebak ke Meiktila sebelum menghampiri Yangon yang merupakan bandar terbesar. Apa yang mengejutkan, bandar Lashio yang berhampiran dengan sempadan Myanmar-China juga tidak terkecuali daripada rusuhan antara orang Islam dan Buddha.

Rusuhan di Lashio membawa satu mesej yang teramat signifikan yakni rusuhan agama di Myanmar semakin berleluasa dan tidak boleh dipandang sebagai kes terpencil. Rusuhan yang bermula di kawasan sempadan Myanmar-Bangladesh, kini merebak ke kawasan sempadan Myanmar-China.

Di sebalik rusuhan agama di Myanmar, nombor kod 969 memainkan peranan yang penting
dalam modus operandi yang didalangi oleh WIRA THU. Di mana sahaja terdapat 969, di situlah ketegangan kaum dikesan dan ketegangan itu mungkin bertukar bentuk kepada rusuhan pada bila-bila masa.

Nombor 969 merupakan lambang bahawa orang Islam tidak dialu-alukan. Sekiranya nombor ini dipaparkan di premis perniagaan, maka ia bermakna pemilik kedai itu tidak berhasrat untuk berjual beli dengan orang yang beragama Islam, kerana kekayaan orang Islam dikatakan akan memusnahkan agama dan penganut Buddha di Myanmar.

No comments

Post a Comment

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”