Sunday, January 18, 2015

KEMASKINI TETAPAN PRIVASI GRUP ANTI KONSPIRASI

Facebook Secret Group: Only members can find the group and see posts. 1. Group ANTI KONSPIRASI merupakan sebuah grup Facebook yang diben... thumbnail 1 summary

Facebook Secret Group: Only members can find the group and see posts.

1. Group ANTI KONSPIRASI merupakan sebuah grup Facebook yang dibentuk pada tarikh 13.3.14 sebagai sebuah 'secret group'. Ini bermakna hanya ahli yang dijemput masuk saja boleh membuat carian dan melihat setiap entri/pos dalam grup tersebut.


2. Sistem Facebook secara 'default' tidak membenarkan tetapan privasi tersebut diubah bagi grup yang keahliannya melebihi 250 orang. Keahlian masakini adalah 6,196.

3. Untuk memudahkan urusan rujukan arkib, tetapan privasi tersebut akan diubah kepada terbuka kepada semua (Open Group). Ini bermakna hampir 6,000 ahli terpaksa dikeluarkan terlebih dahulu sebelum prosedur tersebut dapat dilaksanakan.

4. Ahli-ahli yang terlibat dalam prosedur mengurangkan keahlian dan mendapati diri mereka sudah terkeluar semasa prosedur ini dijalankan boleh menyertai semula selepas ia dilaksanakan.

5. Grup juga dapat diakses oleh bukan ahli setelah prosedur dilaksanakan.

6. Sebarang kesulitan adalah dikesali. Harap maklum.

- AL FAEDAH



No comments

Post a Comment

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”