Thursday, April 19, 2012

Antara Tupac, True D & Dajjal

Anda sudah bersedia? Dari Coachella 2012 habuan khas untuk Genereasi Y dan Z.. Dari 2D ke 3D dan sekarang True D.. "Sihir Dajjal" ... thumbnail 1 summary
Anda sudah bersedia? Dari Coachella 2012 habuan khas untuk Genereasi Y dan Z.. Dari 2D ke 3D dan sekarang True D.. "Sihir Dajjal" memulakan spektrum baru dalam menzahirkan & kemudian "menghidupkan" orang yang telah mati melalui dunia hiburan, pementasan, television, video & layar perak sebagai pentas utama ritual pemujaan melalui agen-agen Illuminatinya.

Ironiknya mereka tetap memilih Tupac Shakur untuk ritual permulaan ini dimana di saat-saat kematiannya beliau telah mula bersuara menentang dominasi dan pengaruh Illuminati dalam dunia hiburan. Tidak kurang juga pihak-pihak yang percaya bahawa kematian Tupac itu adalah hasil perancangan Illuminati kerana kelantangan beliau. Dan seperti lazimnya dalam kaedah Illuminati, kematian Tupac itu sendiri seperti lagenda-lagenda muzik lain dijadikan ritual pemujaan setan melalui dunia hiburan. Selepas ini siapa? Michael Jackson? Amy Winehouse? Kurt Kobain?



Buat masa ini berpuashati lah dengan sedikit 'preview" dari masa depan yang sangat hampir dalam bentuk dua orang lagenda rap berganding bahu dan berduet atas pentas yang sama. Bezanya cuma Snoop Dog masih hidup manakala Tupac telah meninggal dunia 16 tahun lepas.

Malah melalui projek mega-tech "Blue Beam" kelak, audio visual hologram dan "true D" yang jauh lebih memukau, akan dipancarkan ke langit dan alam semesta dalam masa yang terdekat ini. Kita akan melihat lebih banyak teknologi visualisasi yang lebih "mengkagumkan" dalam usaha-usaha tentera Dajjal untuk memanifestasikan tipudaya mereka keatas umat Islam khususnya dan seluruh dunia amnya.

Buat masa ini dunia hiburan menjadi medan eksperimentasi pilihannya kerana mudahnya menjadi ikutan, memesong dan mengawal pemikiran manusia kerana bahan kandungan/ "content" yang umumnya dianggap "ringan" dan "tidak berbahaya"! Secara berperingkat seperti biasa agenda Dajjal yang menyesatkan akan beralih kepada isu-isu yang membabitkan aqidah itu sendiri melalui wadah yang lebih hebat dan sirius.

Buat masa ini boleh lah kita jangka lebih banyak pementasan hiburan yang menonjolkan artis dan selebriti yang telah mati akan diadakan untuk para peminat mereka yang fanatik sekaligus terus memerangkap manusia dalam suatu lingkaran pemujaan dan penyembahan makhluq yang tiada tolok bandingnya.

___________________________


It was just a few hours after they done it and I caught the 1st upload of that revolutionary "Tupac Resurrection" at Sunday's Coachella 2012 before it was taken down later by Youtube for infringement. I was too busy catching up with work and couldn't feature it until today.

For a long time they had it coming. I'm not surprised at all looking at this and reading the initial responses and comments which trailed one after another expressing awe, shock, disbelief, sadness and fear. In short a whole range of emotions and a gamut of expressions. - AL FAEDAH
Coachella 2012 Sunday: Hologram Tupac
The superstars came out on the third and final day of Southern California's Coachella festival--and really, only at Coachella would a surprise dance tent performance by a superstar like Rihanna (more on that later) not be THE most talked-about event of the day. Instead, everyone was talking about another, much more surprising superstar cameo, by Tupac. Yes, the late Tupac Shakur. In hologram form.


Tupac died in 1996, three years before the first Coachella festival took place, but that didn't stop him--or at least his bizarrely lifelike 3D image--from joining Dr. Dre onstage during Dre's much-hyped festival finale this year.

Call it better gigging through technology: About halfway through Dre's 70-minute set, what appeared to be an actual shirtless Tupac appeared onstage, greeted the crowd with "What up, Coachella?"--and then traded rhymes with Dre's co-billed Coachella partner, the flesh-and-blood Snoop Dogg, on "Come With Me," "Hail Mary," and "Gangsta Party."

Concert goers at first seemed confused--the audience momentarily grew abnormally silent--and that confusion only increased when Tupac suddenly vaporized and vanished from the stage as quickly as he had materialized. All eyez were on him, so to speak, and then, POOF--'Pac was gone.


The Twittersphere was a-buzz about the digital resurrection of Tupac. According to MTV News, the stunningly detailed hologram of the rapper (who died in 1996) could have cost from $100,000 to over $400,000 to create.

The actual specifics of how the hologram works are still under wraps until after the festival closes, in an interview with Dr. Dre last week on Los Angeles radio station revealed that Coachella organizers had given the rapper a "blank check" to do whatever he wanted for his weekend sets.

Digital Domain, the company whose work includes Brad Pitt's CG reverse aging in "The Curious Case of Benjamin Button," the youthful Jeff Bridges in "TRON: Legacy," and the holographic Gorillaz performance for the 2005 Grammys, was hired on to create the Tupac hologram.

AV Concepts president Nick Smith, whose company headed the actual projection of the image, said of the technology, "You can take their likenesses and voice and ... take people that haven't done concerts before or perform music they haven't sung and digitally recreate it."

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”