Thursday, August 9, 2012

France deploys troops to Syria-Jordan border

French soldiers board an A310 airliner on August 9, 2012 at the Istres military airbase in southern France to be sent to the Syrian-Jord... thumbnail 1 summary
French soldiers board an A310 airliner on August 9, 2012 at the Istres military airbase in southern France to be sent to the Syrian-Jordanian border.
Thu Aug 9, 2012 1:12PM GMT

France has sent troops to the Syrian border with Jordan amid reports of escalating foreign support for the insurgents fighting the government of Syrian President Bashar al-Assad.

France said its soldiers have been deployed to 'help refugees' in the border area.

On Monday, the spokeswoman for the so-called Syrian National Council (SNC), Bassma Kodmani, singled out Saudi Arabia and Qatar among the countries providing arms for the insurgents.

Reports also indicate that the notorious US security firm Blackwater is reportedly training al-Qaeda militants in Saudi Arabia and Turkey’s border areas to fight in Syria.

No comments

Post a Comment

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”