Saturday, February 15, 2014

KAJISELIDIK BONGKAR KEPALSUAN HAK GENETIK YAHUDI (JEWS) KEATAS PALESTIN

Hasil kajian: Yahudi Eropah (Jew) bukan bangsa Semitik! Research Article: The Missing Link of Jewish European Ancestry: Contrasting th... thumbnail 1 summary

Hasil kajian: Yahudi Eropah (Jew) bukan bangsa Semitik!

Research Article: The Missing Link of Jewish European Ancestry: Contrasting the Rhineland and the Khazarian Hypotheses - Dr Eran Elhaik

وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ

Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal  kamu semua mengetahuinya.-(Surah Al Baqarah:42)

Hasil keputusan kajian genetik terbaru yang diterbitkan dalam jurnal British "Genome Biology and Evolution" mendakwa Yahudi Eropah (Ashkenazi) tidak termasuk dalam 12 puak semitik Israel (12 Lost Tribes of Israel).

Mereka sebenarnya adalah campuran keturunan genetik yang menjangkau lebih jauh dari sangkaan awal iaitu dari keturunan Kaukasus (antara Eropah Timur dan Asia Kecil).Ashkenazi menurut kajian ini juga berasal dari Slav, Bulgar, Iran dan suku kaum Turk yang telah mengasaskan Empayar Khazar di lingkungan kawasan-kawasan tersebut.





Ianya meliputi Kiev di bahagian Barat hingga ke Laut Aral di bahagian tenggara.Hasil kajian ini sekaligus menguatkan lagi andaian bahawa mereka ini sebenarnya berasal usul dari keturunan Yafet yang lebih sinonim dengan gelaran bangsa Yakjuj Makjuj dalam perspektif lipatan persejarahan Islam.

Kajian yang bertajuk  ‘The Missing Link of Jewish European Ancestry: Contrasting the Rhineland and the Khazarian Hypotheses’, ini telah dijalankan oleh Dr. Eran Elhaik, seorang pakar genetik di John Hopkins University School of Public Health in Baltimore, Maryland.




Dr. Eran Elhaik di dalam kajiannya membandingkan sebanyak 1,287 gen para individu yang tidak mempunyai pertalian darah sesama mereka dan berasal dari 8 penempatan Yahudi serta 74 populasi bukan Yahudi. Dr Eran Elhaik menemui tanda-tanda genetik keturunan dikalangan Yahudi Eropah (Jew) tersebut yang menunjuk dengan jelas kepada daerah Kaukusus dan pada tahap yang sangat kecil kearah Timur Tengah iaitu lokasi asal keturunan Yahudi.

Pada masakini lebih 90% dari populasi 12.7 juta populasi Yahudi adalah dari keturunan Ashkenazi!

Kajian Dr. Eran Elhaik menunjukkan bahawa komposisi genetik yang dominan di kalangan Yahudi Eropah ini adalah gen keturunan Khazar. Bagi Yahudi Eropah Tengah 38% manakala Eropah Timur adalah 30% gen Khazar. Dalam ertikata lain komposisi genetik kedua-dua kumpulan ini adalah berasal dari Eropah Barat.

Penemuan beliau membuktikan teori holocaust itu dengan sendirinya tertolak. Sebaliknya apa yang berlaku adalah 'reverse-holocaust' di mana jutaan Yahudi palsu (Pseudo Jews) telah dicipta bagi menjustifikasi hak mereka kepada bumi Palestin dalam keadaan di mana majoriti dari mereka sebenarnya tidak mempunyai sebarang pertalian darah dengan Nabi Ibrahim AS.

Penipuan dan pemalsuan fakta mengenai asal usul genetik Yahudi Eropah (Jews) ini semakin terserlah bahawa sememangnya mereka ini tidak mempunyai sebarang hubungan genetik Israelit yang signifikan apatah lagi hak keatas bumi Palestin seperti yang didakwa sekian lama.Kajian pakar genetik berumur 34 tahun ini tidak dapat disangkal dan ianya telah diterbitkan oleh Oxford University Press di dalam jurnal 'Genome Biology and Evolution' yang tersohor.

Namun hingga kini, para konspirator Judeo-Kristian Zionis dan media arus perdana ini memilih strategi untuk mendiamkan diri kerana bimbang hasil kajian Dr. Eran Elhaik ini akan menjadi tumpuan dunia sekiranya diserang habis-habisan.

Hipothesis Rhineland yang sekian lama menjadi rujukan mata dunia adalah suatu penipuan terang-terangan pihak Zionis dan pakatan Judeo-Kristian moden yang mendakwa diaspora Yahudi yang berpindah ke Eropah dengan penaklukan Jurusalem oleh tentera Arab Islam pada tahun 638 Masehi.


Penipuan ini bagaimanapun telah didedahkan di dalam sebuah artikel terbitan Time Magazine (16 April 2001) oleh seorang ahli akademik British, Dr. Karen Amstrong yang merupakan mantan biarawati, pengarang buku, ahli sejarah dan pakar agama dalam bidang kajian Judeo-Kristianiti.

“When Caliph Umar, one of Muhammad’s successors, conquered the Jerusalem of the Christian Byzantines in 638, he insisted that the three faiths of Abraham coexist. He refused to pray in the Church of the Holy Sepulcher when he was escorted around the city by the Greek Orthodox Patriarch.

Had he done so, he explained, the Muslims would have wanted to build a mosque there to commemorate the first Islamic prayer in Jerusalem. The Jews found their new Muslim rulers far more congenial than the Byzantines. The Christians had never allowed the Jews to reside permanently in the city, whereas Umar invited 70 Jewish families back.

The Byzantines had left the Jewish Temple in ruins and had even begun to use the Temple Mount as a garbage dump. Umar, according to a variety of accounts, was horrified to see this desecration. He helped clear it with his own hands, reconsecrated the platform and built a simple wooden mosque on the southern end, site of al-Aqsa Mosque today.

Jerusalem’s Dome of the Rock, built by Caliph Abd al-Malik in 691, was the first great building to be constructed in the Islamic world. It symbolizes the ascent that all Muslims must make to God, whose perfection and eternity are represented by the circle of the great golden dome. Other Islamic shrines on the Temple Mount, which Muslims call al-Haram al-Sharif, the Most Noble Sanctuary, were devoted to David, Solomon and Jesus,” - Dr. Karen Amstrong

Tambahan pula, ketika tentera Arab-Muslim menakluki Sepanyol-Kristian pada tahun 711 Masehi, penduduk tempatan berbangsa Yahudi yang selama itu diperhambakan (Serf) menyambut kedatangan tentera Islam sebagai pembebas mereka. Jurnalis dan pengarang buku Rose Wilder Lane menulis bahawa sepanjang 50 tahun pemerintahan kerajaan Islam, penduduk Yahudi telah berupaya menduduki kelas pertengahan malah kelas atasan masyarakat tempatan. Malah ada antara mereka yang turut beroleh akses kepada istana dan pangkat tinggi dalam tentera tempatan.

Menurut Lane lagi, "Dengan tumbangnya Granada, tentera Islam berundur ke Afrika sambil diganti oleh bala tentera Isabella dan Ferdinand yang telah menghambat keluar ratusan ribu Yahudi tempatan. Maka dengan itu tiada lagi kebebasan beragama di Sepanyol."

Menurut sebahagian sejarawan Arab dan Eropah, antara 3-5 juta Muslim dibunuh oleh tentera salib dari tahun 1492-1550.Keturunan Khazar mula memeluk agama Yahudi secara massa pada abad ke lapan dengan didahului oleh golongan ahli perniagaan dan hartawan. Segelintir Yahudi dari Mesopotamia dan saki baki peninggalan empayar Kristian-Byzantine turut berpindah je empayar Khazar tersebut.

Menurut Dr. Eran Elhaik, "Kami membuat rumusan bahawa gen Yahudi Eropah adalah campuran populasi kuno Yahudi Khazar, Yahudi Greco Roman, Yahudi Mesopotamia dan Yahudi. Struktur populasi mereka dibentuk sekitar pergunungan Kaukusus dan tebing Volga, dengan asal usulnya menjangkau ke Kanaan dan tebing Jordan."

Dr. Elhaik juga mendakwa bahawa bahasa Yiddish yang sinonim dengan bangsa Yahudi Eropah itu juga tiada sebarang pertautan dengan agama atau keturunan Yahudi asal. Yiddish bermula sebagai bahasa Slavic yang kemudiannya dikasifikasikan sebagai dialek bahasa Jerman.

 
Jewish Genome Myth by Jim Dean with Heretic Productions from Melayukita on Vimeo.

_______________________________________________________

Muat turun pdf: KAJIAN GENETIK KETURUNAN YAHUDI EROPAH (Versi 1)
- Dr Eran Elhaik
https://drive.google.com/file/d/0B1tCM-B8mcwyY3JRZlJ6dG1zcGs/edit?usp=sharing

Muat turun pdf: KAJIAN GENETIK KETURUNAN YAHUDI EROPAH (Versi 2)
- Dr Eran Elhaik
https://drive.google.com/file/d/0B1tCM-B8mcwyNGZzNk9yUkQycU0/edit?usp=sharing

Jewish Genome Myth by Jim Dean with Heretic Productions
https://vimeo.com/86722184

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”