Sunday, September 15, 2013

DUNIA ISYARAT DAN SIMBOLISMA DAJJAL

"Signs and Symbols rule the world, not rules and law." - KungFu-Tzu Manifest... thumbnail 1 summary

"Signs and Symbols rule the world, not rules and law." - KungFu-Tzu

Manifestasi dunia simbolisma dajjal dan kabal-kabal rahsia mereka seperti Order Of The Perfect Ibilist (Illuminati).


1. SIMBOLISMA DALAM SISTEM DAJJAL - Sheikh Hamza Yusuf
2. R4BIA: LAMBANG TANGAN SIMBOL KUASA DEMONIK

Dari Abu Sa’id Al-Khudri r.a., Rasulullah (صلى الله عليه و سلم) bersabda: Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka. Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! (صلى الله عليه و سلم) Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?" Nabi (صلى الله عليه و سلم) menjawab, Siapa lagi kalau bukan mereka. (Hadis Riwayat Muslim)

Dari An Nu’man bin Basyir radhiyallahu ‘anhuma, ia berkata bahwa ia mendengar Rasulullah (صلى الله عليه و سلم) bersabda,

إِنَّ الْحَلاَلَ بَيِّنٌ وَإِنَّ الْحَرَامَ بَيِّنٌ وَبَيْنَهُمَا مُشْتَبِهَاتٌ لاَ يَعْلَمُهُنَّ كَثِيرٌ مِنَ النَّاسِ فَمَنِ اتَّقَى الشُّبُهَاتِ اسْتَبْرَأَ لِدِينِهِ وَعِرْضِهِ وَمَنْ وَقَعَ فِى الشُّبُهَاتِ وَقَعَ فِى الْحَرَامِ كَالرَّاعِى يَرْعَى حَوْلَ الْحِمَى يُوشِكُ أَنْ يَرْتَعَ فِيهِ أَلاَ وَإِنَّ لِكُلِّ مَلِكٍ حِمًى أَلاَ وَإِنَّ حِمَى اللَّهِ مَحَارِمُهُ

“Sesungguhnya yang halal itu jelas, sebagaimana yang haram pun jelas. Di antara kedua nya terdapat perkara syubhat -yang masih samar- yang tidak diketahui oleh kebanyakan orang. Barangsiapa yang menghindarkan diri dari perkara syubhat, maka ia telah menyelamatkan agama dan kehormatannya. Barangsiapa yang terjerumus dalam perkara syubhat, maka ia bisa terjatuh pada perkara haram. Sebagaimana ada pengembala yang menggembalakan ternaknya di sekitar tanah larangan yang hampir menjerumuskan nya. Ketahuilah, setiap raja memiliki tanah larangan (himma) dan tanah larangan Allah di bumi ini adalah perkara-perkara yang diharamkan-Nya.” (HR. Bukhari no. 2051 dan Muslim no. 1599)

عن أبي محمد الحسن بن علي بن أبي طالب سبط رسول الله صلى الله عليه وسلم وريحانته – رضي الله عنهما – قال حفظت من رسول الله صلى الله عليه وسلم: ” دع ما يريبك إلى ما لا يريبك ” رواه الترمذي والنسائي. وقال الترمذي: حديث حسن صحيح

Artinya: Dari Abu Muhammad Al-Hasan bin Ali bin Abi Tholib cucu Rosulullah (صلى الله عليه و سلم) dan kesayangannya ia telah berkata: ” Saya pernah mendengar Rosulullah (صلى الله عليه و سلم) bersabda: ”Tinggalkan suatu perkara yang meragukanmu menuju kepada perkara yang tidak meragukanmu ” [HR Al-Thirmidzi dan An-Nasa'i dan Thirmidzi berkata: Hadits Hasan Shohih]

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”