Friday, April 19, 2013

NURUL IZZAH PRO LGBT & MURTAD

Nurul Izzah tak kisah kalau Melayu nak murtad.... Anuar pun tak kisah Lina Joy murtad. Apa dah jadi dengan pemimpin pembangkang ni. M... thumbnail 1 summary
Nurul Izzah tak kisah kalau Melayu nak murtad.... Anuar pun tak kisah Lina Joy murtad.

Apa dah jadi dengan pemimpin pembangkang ni. Mana dia ulamak-ulamak PAS?
“When you ask me, there is no compulsion in religion… how can anyone say sorry, this (religious freedom) only applies to non-Malays, it has to apply equally.”

Beliau juga menyokong LGBT.

“Dalam Islam terdapat sekatan berhubung isu LGBT ini. Tapi apa yang penting ialah kita tidak menjadikan golongan ini
sebagai mangsa. Kita harus terima mereka ini.

“Sebagai seorang Muslim, saya boleh terima LGBT. Pada saya, sesiapa yang melakukan orientasi seks mereka di tempat peribadi, kita tidak boleh mengambil tindakan (terhadapnya).

Sebagai seorang muslim, saya tidak boleh menerima ini. “Pelaksanaan (undang-undang ketika ini) tidak menghormati (pelaku) dan tidak membawa sebarang makna dari segi Islam dan juga mana-mana agama. Kita (Muslim) ada sekatan-sekatan tertentu, tetapi ia tidak seharusnya menceroboh ruang privasi,” tegas beliau.

Ini adalah kenyataan-kenyataan  Nurul Izzah dalam satu Forum ‘Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ yang dihadiri Nurul Izzah. Forum tersebut njuran bersama NGO Kristian dan Islam iaitu, OHMSI (Oriental Hearts and Mind Study Institute) dan IRF (Islamic Renaissance Front) bertempat di Gereja Full Gospel Tabernacle, Wisma Eagles No 5 Jalan TP4 Taman Perindustrian UEP Subang Jaya.

Dalam hal ini, mana dia ulamak-ulamak PAS? kenapa anda masih berdiam apabila jelas dan nyata ada mereka ini menyokong LGBT dan murtad.

Dalam forum tersebut ahli parlimen Parit Buntar Dr. Mujahid Yusof Rawa pun ada.

"Berfikir tanpa kotak"

Ar Ra'isul Mutakallim, Tabligh Ki Zabaan (Lidah Tabligh) Hadrat Maulana Umar Palanpuri Rahmatullahu 'alaihi berkata: "Orang yang kuat adalah orang yang sanggup bertahan dalam arus kerosakan. Orang yang lebih kuat adalah orang yang sanggup melawan arus kerosakan. Namun orang yang paling kuat adalah orang yang sanggup merubah arah arus kerosakan hingga menjadi akannya arus kebaikan.”

“Dajjal bersama tenteranya mempunyai kekuatan yang amat istimewa dan amat tersusun. Begitu juga Yakjuj dan Makjuj membuat huru-hara di seluruh dunia. Kehebatan mereka tiada siapa yang dapat melawan dan orang beriman berundur dengan hanya makan zikir dan tasbih."

"Allah zahirkan kudratnya hanya dengan labah-labah yang kecil dijadikan asbab untuk menggigit tengkuk-tengkuk mereka hingga mati. Mayat mereka begitu busuk diseluruh dunia. Orang beriman tidak tahan terus berdoa pada Allah. Allah ta'ala hantarkan hujan dan banjir menghanyutkan mereka ke laut. Inilah yang akan berlaku di akhir zaman nanti."

"Amalan dakwah memisahkan hak dan batil seperti air menghanyutkan sampah dari emas dan logam-logam yang lain. Namun pekerja² agama jika wujud cinta dunia dalam hati mereka seperti emas dan disaluti logam-logam lain, maka banyak masalah yang akan timbul.”